top of page
חיפוש
  • אסנת שטרית

הקוסמטיקה בחרה בי

עודכן: 29 במאי 2022

אני קוסמטיקאית. זה לא טייטל, זו ממש הוויה. אחרי שנים של עבודה בתחום אני יכולה לומר שזה לא תחום שבחרתי לעסוק בו אלא הקוסמטיקה בחר בי.






טיפול קוסמטי אצלי מתחיל בשיחה, להכיר את הלקוחה. כל לקוחה היא עולם ומלואו, אני מאמינה שהעור הוא ההשתקפות של תפקוד פנימי ורגשי. אני זוכרת המון מקרים שידעתי לומר אם לקוחה שלי עוברת תקופה הורמונלית, סטרס או אפילו הצלחתי לזהות אם לקוחה שלי בהריון רק דרך התבוננות בעור.


עם הניסיון שצברתי ודרך ההצלחות בטיפולים, פיתחתי גישה ייחודית לאבחון עור. אני מיישמת את הגישה על לקוחותיי ואף פיתחתי קורס ייחודי בהדרכתי לאבחון עור המיועד לקוסמטיקאיות.

הסיפוק שלי בעבודה מגיע מחיוך של לקוחה מרוצה, מלראות שיפור מתמשך על פני העור של הלקוחה, ומלקבל הודעה מפרגנת מקוסמטיקאית שהצליחה באבחון בזכות יעוץ או הדרכה שלי.


שיווק העסק מפלאיירים ועד מדיה חברתית

משיווק דרך פליירים הייתי צריכה להביא את העסק לעולם החדש של מדיה חברתית. אני אוהבת ללמוד, ולהעשיר את עצמי, לא רק בקוסמטיקה אלא בכל תחום שקשור לקידום ופיתוח עסקי. למדתי על פייסבוק ונהניתי מכל רגע, ומהר מאוד הבנתי שאני חייבת להיות שם. זה נתן תנופה אדירה לעסק, הצלחתי להגיע ליותר לקוחות ויותר מהר. הדף העסקי הוא מאוד חשוב לכל עסק, הכלים שפייסבוק נתן לי אפשרו לי להבין את כמות החשיפה ולימדו אותי איפה כדאי לי להתמקד ובמה פחות. פייסבוק משמש לי במה לפרסום וגם לשיתוף ידע וסיפורי הצלחה. בזכות הפייסבוק יצרתי קשרים עסקיים חשובים והתפתחתי להדרכות מקצועיות שהעברתי. בשנה שעברה אף הוזמנתי לכנס של פייסבוק שנערך בבאר שבע, להיות חלק מפאנל העוסק בקידום עסקי דרך פייסבוק.




הסוד של העסקים - יחד זה כח

בתור קוסמטיקאית צעירה, לפני שנים רבות, התמחיתי אצל קוסמטיקאיות ותיקות, והתחושה האישית שלי הייתה אז שבתחום הזה כל קוסמטיקאית לעצמה, וככל שהתפתחתי בעצמי בתחום, דווקא היה לי חשוב לשתף מתוך האמונה שלי שביחד זה כח. אני מאמינה שחלק חשוב בהצלחה הוא ליצור קהילה של קוסמטיקאיות, שמאפשרת עזרה הדדית, שיתוף ידע, למידה דרך הדרכות והשתלמויות משותפות, ובכלל קהילה שחולקת את אותם תחומי עניין. יזמתי מפגשי גיבוש בין קוסמטיקאיות פעם בחודש, המלווים בהרצאת אורח וכיבוד קל, ובהם יכולנו גם לעשות מינגלינג עסקי וחברתי ולחלוק חוויות וידע. המפגשים האלו הולידו הדרכות חדשות, חוויות חדשות ויצרו שפה וקשרים חשובים לשיתוף, ייעוץ ולמידה. מעבר לקהילה שיצרתי, אני גם פעילה בארגון הקוסמטיקאיות ופועלת למען חקיקה, וקידום מהלכים לטובת קוסמטיקאיות בארץ. בפרט בתקופת הקורונה שיש הרבה שיח סביב קשיים שנוצרו בעקבות הסגרים.



העסק שלי ותקופת הקורונה

תקופת הקורונה הביאה עימה אתגרים רבים, גם אישיים וגם עסקיים בייחוד עבורנו הקוסמטיקאיות. מהר מאוד הבנתי שייקח זמן עד שנוכל לחדש את העבודה והמגע היומיומי ולכן הבנתי שעליי להמציא משהו חדש. הייעוץ הפך לטלפוני במקום פרונטלי, גם ללקוחות וגם לקוסמטיקאיות. המשכתי להתאים מוצרים ולשלוח ללקוחותיי. הבנתי שאם הלקוחות לא יכולים להגיע למכון, עליי למצוא דרך להביא את המכון אליהם הביתה. ומשם עלה הרעיון של להקים חנות אונליין למכון למכירת מוצרי קוסמטיקה ומשלוח עד הבית.



טיפ אישי ממני לעצמאיות ועצמאים נוספים

עצמאי זו דרך חיים, נדרשת סבלנות, להאמין בעצמך וביכולות שלך, ולא לפחד לשווק את עצמך בכל הזדמנות שנקרית בדרכך. כשיש אתגרים, ותמיד יש, חשוב מאוד להיות יצירתי, להמציא אפיקים חדשים שיאפשרו לעסק להתקיים ולהתפתח.

מוזמנים להכיר אותי לעומק בעמוד שלי באתר




13 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page